Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody

Moda Forte organizatorem finałowej gali futer NAFA

10 grudnia 2014 odbyła sie w W-wie finałowa gala futer NAFA.

 

Pokaz ten przygotowała firma Moda Forte, czyli Irmina Kubiak i Jacek Kłak, członkowie ZPPM Lewiatan.

"Już od momentu, kiedy goście zbliżyli się do Zamku Królewskiego na Starówce w Warszawie wiedzieli, że będzie to szczególna noc. Komentarze w miesiącu poprzedzającym galę futer dnia 10 grudnia, której NAFA będzie gospodarzem wywołało tak wielki szum, że szybko wydarzenie to urosło do rangi „wydarzenia sezonu”. Motyw „Winter Carnival” idealnie wybrzmiał w królewskim otoczeniu eleganckich Arkad Kubickiego. Lśnienie kolorowych świateł dodało blasku zewnętrznym murom zamku i zapowiadało obecność NAFA. Wśród ponad 350 gości znaleźli się wysocy urzędnicy rządów Polski i Kanady. Dodatkiem do splendoru tego wieczora byli czołowi projektanci i styliści tego kraju. Zarówno media modowe jak i specjalistyczne były obecne, aby udokumentować emocje i obecność licznych celebrytów, którzy pojawili się tego wieczoru. Po powitaniach z szampanem, Starsi Wiceprezesi NAFA ds. Europy i Marketingu, odpowiednio Sebastiana Jansena i Roba Cahilla, wystąpili na scenie witając gości tego niezwykłego pokazu futer od projektantów z ośmiu krajów.

Te wspaniałe kolekcje zostały wyprodukowane z najwyższej jakości futer norek hodowlanych reprezentowanych przez norki marek NAFA i Black NAFA, jak również najbardziej popularne dzikie futra północnoamerykańskie NAFA i hodowlane lisy NAFA. Kolekcja futer była faktycznie znacznie powyżej oczekiwań. Dramatycznym otwarciem spektaklu była prezentacja kolekcji Braschi Fur z Włoch. Pojawienie się północno kanadyjskich soboli i rysiów NAFA spowodowało natychmiastowe brawa. Wspaniałość naturalnych palet ubarwienia norek NAFA w kolekcjach Abela i Karen Rizzi z Dubaju oraz EFD Papadopoulos Furs z Grecji obfitowała luksusem. Abel wybrał miękkie szafirowe i pastelowe tony norek skupiając się na krótkich kobiecych kurtkach i płaszczach. Karen Rizzi wybrała norki palomino i norki szafirowe. Tutaj projektanci całkowicie odpłynęli, jednak często ich kreacje dopełniał pasek tworząc smukłą linię. Przez EFD zostały zaprojektowane skomplikowane kształty z zastosowaniem norek srebrno-niebieskich. Najwyższa jakość materiałów i wykonania były tutaj dla wszystkich oczywiste. Debiutująca koreańska marka futrzarska, Jundo, dołączyła do pokazu mody prezentując różnorodne kolekcje lekkich kamizelek i kurtek wykonanych z futer Black NAFA i srebrnych lisów, z bogatymi wykończeniami z Północnego Rysia NAFA na pastelowej norce NAFA. Guifuren Fur Square, uznany sprzedawca wysokiej jakości futer z Chin, zaprezentował grupę ekskluzywnych projektów stworzonych przez Victorię Kazant, bardzo popularną europejską projektantkę dobrze rozumiejącą futra i innego dobrze znanego koreańskiego projektanta prêt-à-porter Jung Do.

Wybrane kreacje projektantów mody o międzynarodowej sławie dodały smaku temu wieczorowi za pomocą mieszanki futer z wysokiej jakości marek NAFA. Ekskluzywne projekty ze swoich kolekcji zaprezentowali: Gianfranco Ferré z Włoch; Michael Kors z USA; Guy Laroche z Francji; Farley Chatto z Kanady; Langiotti z Włoch oraz Avenue z Rosji. Codzienne podejście do mody futrzarskiej zostało zaprezentowane w kolekcji NAFA – Northern Lights. Tegoroczna kolekcja prezentowała futra szopa, kojota, bobra i kuny wodnej w elektryzującej mieszance z kaszmirem, skórą i wełną.

 

Bezpośrednio po gali czekały na gości wystawny bufet i drinki. Nie kończyły się podziękowania i wyrazy uznania dla NAFA w tym ważnym rynku futer. Jedna z najlepszych stylistek mody w Warszawie, Marta Kalinowska, oceniła kolekcję futer jako paradę „najwspanialszych i najbardziej zróżnicowanych futer, jaką kiedykolwiek widziałam. Jakość była wprost oszałamiająca; Wiele z nich chciałabym mieć na własność.” Cody Bokshowan, Dyrektor Kreatywny NAFA potwierdza, że inni kreatorzy mody i styliści byli zgodni, „Projektanci byli tak zachwyceni jakością futer norek NAFA, że pytali gdzie mogą zdobyć tak wspaniały „materiał” na lokalnym rynku a styliści, cóż… po prostu chcieli zabrać połowę odzieży z pokazu do zastosowania redakcyjnego.”

Producenci i detaliści futer z Polski i innych krajów europejskich zgadzali się z przemyśleniami Roba Cahilla na temat tego wydarzenia. Wyraził on swoje i ich uczucia mówiąc „NAFA gotowa jest wspierać przemysł futrzarski na całym świecie i na wszystkich poziomach. Stworzenie sprzyjającej temu platformy tak jak NAFA dzisiaj, pozwalającej dzielić piękno futer z tak wieloma osobami w tak wyjątkowym otoczeniu było wydarzeniem niepowtarzalnym.” W szczególności z punktu widzenia producentów, ale również handlu futrami jako całości, Sebastian Jansen podsumował wszystko w ten sposób: „Wielu hodowców norek z całej Europy było ogromnie wdzięcznych, że NAFA doceniła ich znaczenie w tak wielkim wydarzeniu. Bycie związanym z marką NAFA otwiera dla nich nowe możliwości.”

Tekst pochodzi ze strony:

 

http://www.nafa.ca/pl/16678